Och solens sista strålar färgar himlen rosa

Två tranor korsade himlen när jag klev utanför dörren.
Fåglar kvittrar överallt och jag hör en korp.
Jag träffar på rådjur som tittar på mig.
När jag är ute spanar jag. Jag spanar efter djur, kanske ett modigt rådjur som vill hälsa, flygplan och lite efter troll.
Känslan av att bara stirra in bland träden och försöka se något är enormt häftig.
Jag tittar på hus och letar efter platser att besöka i sällskap av kameran så fort solen tittar fram.
Ser och planerar.
Usch vad jag mår bra här ute.
Jag fick med mig något hem.
Något fint. En av mina favoritsaker faktiskt.
Inte bara för att de är fina att titta på och för att det finns en sång om dem. Nej, det allra bästa är att ta på dem. Mjuka, små och alldeles jättesköna.
Ni vet, Sov du lilla Videung.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback