Din och min saga. A fairytale.

En kyss i en park ett löfte om nåt

Jag vet varken in eller ut längre
Men jag såg den skarpa kurvan kring din mun
Jag är ledsen att jag talar så här
Och det här är det enda som plågar mig:
Helt och fullt kan du aldrig bli min

Får jag gå precis så nära
Att min axel stryker vid din arm
Jag vill inte verka jobbig eller så
Men jag är varm
Du ser kall ut


Varje ord du säger kan driva oss isär Jag vill förtvivlat gärna att det inte ska sluta här Ord är som napalmbomber De ödelägger land Jag vill inte höra vad du har att säga Bara hålla din hand
Kan du inte vara tyst nu?
I may not have the softest touch
I may not say the words as such
And though I may not look like much
I'm yours


Å det var juli och enkla beslut
Fast tusen ting stod tungt på lut
Men vad behöver man mer
än att lugnt ta del av allt som sker
På promenad genom stan'

Will you tell me once again
How we’re gonna be just friends?
If you’re for real and not pretend
Then I guess you can hang with me


Jag viskar ditt namn som är allt jag minns just nu
vi drömmer nog alltid om saker vi glömt 

För första gången på nära håll stod vi som frusna mot varandra Och mina händer rörde aldrig din hud men jag vet att du kände En bänkrad i en rastlös sen april Jag tittar över axeln och ser dig blinka till Jag kan få dig när du vill En vind blåser skräp längs korridoren en sista gång Och du & jag håller andan och håller händer i språnget Det är inte så långt hem 
Push my back so i make sure
you're right behind me as before
Yesterday the night before tomorrow
and don't you let me go, let me go tonight

Står i din port står bara still För en minut sen var du min en tredjedel av den jag var går hem för en är krossad, en är din det här är slutet på vår film
står inte ut, står inte ut ett år försvinner utan ljus även om ett sekel går så ska jag alltid vänta på vår tur från och med då

I'm still alive but I'm barely breathing
Just prayin' to a god that I don't believe in
What am I supposed to do when the best part of me was always you,
And what am I supposed to say when I'm all choked up that you're ok
I'm falling to pieces

I never loved nobody fully
Always one foot on the ground
And by protecting my heart truly
I got lost in the sounds
All my friends say that of course
It's gonna get better
Gonna get better

Old words when theres so much to tell
and i dont know when i'll be there again
in life, when youre driven away
om jag försöker låta bli will you recognize the one who returns
sweet one the beauty that you are in the dawn
dear love all i ask is that you hold on


Är du kvar där du var jag har slutat gå förbi det är nog bäst för båda Jag grät och vi kysstes fast jag borde ha bett dig att gå och jag ska aldrig mer säga sanningen till nån som saknar förmåga att förstå

Är det du där eller är det någon som liknar dig någonstans? Istället för ljud är du stilla tyst och inte alls här och nu  Jag granskar till och med mig själv genom dina ögon och jag hatar det så... Fyll min mun med din... Fyll min tid med någonting Fyll min mun med din alldeles för kalla tunga

Lägg dig ner i gräset nu
Du är så varm här
Jag vill ha min tunga där
du är, så nära att du blir våt
men så nära får ingen gå...


And tell me you love me, come back and haunt me Oh and I rush to the start. Runnin' in circles, Chasin' tails Comin' back as we are
Nobody said it was easy, Oh it's such a shame for us to part. Nobody said it was easy, No one ever said it would be so hard.

Och jag ska dansa, fastän hjärtat blöder
Ska dansa, fastän hjärtat brister
Dåliga bandet, jag tycker inte om er men ni
täcker över ljudet av sms som inte kommer
Spela nåt som alla kan
Jag ska berätta nåt som alla kan
Är ni med mig systrar, bröder?
Dansa för att hjärtat blöder


För sista gången på nära håll står vi som frusna mot varandra Och våra händer möts affärsmässigt snabbt som i förvåning
Över en elektrisk chock genom skelettet Som slog sönder våra liv till ett fullständigt normalt tillstånd där allt är trasigt
Varje gång du möter min blick går en störning genom ljuset Varje gång du möter min blick Så vet jag vem jag är


You said you needed some time to clean up the mess The mess in your mind And then you turned your head around And moved your hand away from mine  And I was trying to act as good as I could And I tried to look just as cute as I could be Though I could hardly breathe Is this the end of you and me?
Because I just wanna shout and scream Please don't leave Is this the end of you and me?
You said you needed some time And I guess this is the end..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback