one more spoon of cough syrup now

Jag har dagar då jag helst bara vill gömma mig under täcket.
Dagar då huvudet väger flera tusen ton. Dagar då jag är matt, orkeslös och apatisk. Jag undviker facebook, lägger bort mobilen, har tusen saker att blogga om men ingen lust. För jag orkar inte. Orkar inte med människor.
Ibland blir jag livrädd.
Så himla rädd för att vara för tillgänglig. Alltid kontaktbar. För jag vill inte, jag orkar inte. Men sen kommer ju ångesten. Över att inte kolla mobilen eller facebook - för tänk om det händer något viktigt? Ångesten över att inte svara när någon skriver till en - människan kan ju bli orolig eller irriterad eller tro att jag dissar den.
Herregud, det får ju inte hända!
Jag ogillar vår generation.
Fast bara idag.
För imorgon har jag ändrat mig.
Imorgon är en bra dag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback