Ord är som napalmbomber, de ödelägger land. Jag vill inte prata, bara hålla din hand. Kan du inte va tyst nu?

Ska så fort vi klätt granen publicera ett inlägg om min söndag.
Bestämde mig för att vänta hela dagen och fotodokumentera den för dagens inlägg.
Jag är nöjd - det blev bra. Men väntar på julgranen som sagt.
Det råkar vara så att jag inte har något vettigt att blogga om eftersom att allt kommer i det där långa inlägget. Därför gör jag en sån här kul lista nu, hähä!
113 tonårsfrågor.
- som alla måste göra 

- Fyra frågor om förhållanden
Är du singel?
Sí, sí.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Till viss del, ja.
Hur många har du varit kär i? Två gånger "på riktigt".
Är du kär just nu? Faktiskt.

- Tio frågor om dig själv
Namn? Frida Johanna Alster.
När fyller du år?
21 juli.
Några piercingar? Öronen bara.
Vad har du på dig just nu? Svarta mjukisbyxor, randig t-shirt och svart, lång kofta.
Vilken årstid är bäst? Sommar, höst och vinter.
Hur ser den perfekta morgonen ut för dig? Vakna av ett fint sms.

Vad tycker du mest om hos dig själv?
Ögonen.

Vad är du bra på? Allt.
Vem älskar du mest på denna jorden? Finns en del. Men ska faktiskt inte nämna namn.

Sover du hellre själv än tillsammans med någon? Beror lite på. Men gärna tillsammans med någon.

- 10 frågor om dina vänner

Vem vet allt om dig? Sofia och Alma. Filip vet en hel del också.
Vem är den roligaste av dina vänner? Alla av dem.

Vem är snyggast av dina vänner? Precis varenda en.

Vem är mest partyprisse? Ja du... alla älskar väl att festa?
Vem är den du helst har filmkväll med?
Sofia Högberg.
Vem av dina vänner är mest "evil"? Alma är väldigt evil.


- 10 Frågor om din familj

Vem står dig närmast?
Alma mest av alla.

Har du bra kontakt med båda dina föräldrar? Självklart.
Vem är farligast i din familj? Klara... hon hotar mig med kniv, drar mig i håret, jagar mig med stolar och slår mig alltid.
Vem ser roligast ut i din familj? Pappa, definitivt!
Vem är coolast? Jag så klart.

Har ni något husdjur? Mina katter - Selma och Lynx.
Mest gemensamt med? Mamma och pappa skulle jag gissa eftersom att jag till viss del ser ut som dem. Annars ärdet väl mamma.

Sover du oftast med? Alma.
Roligaste kvällen med familjen? Helgerna.


10 frågor om idag
Vad har du gjort?
Varit ute, lyssnat på musik och emoat mig lite.

Ska du gör nu? Musik och väntar på att vi ska klä granen.
Har du gjort något dåligt idag? Funderat!
Vad har du ätit idag?
Frukost, lunch och nyss kvällsmat.

Har du duschat idag? Nä, gjorde igår. Men ska duscha varmt innan jag ska sova.

Är du trött nu? Någorlunda.
Vad händer i morgon?
Ska först till skolan, sen hänga med Sofia till Gripen där hon tar sina sprutor och därefter blir det stan och  handla med henne!

Går du i skolan? Japp.
Har du varit i skolan idag? Nej. Söndag vet ni.


- ANNAT

Hur mår du just nu? Bara bra tack.
Har du piercat dig? Ska ta ett nytt hål i örat som "räknas som" piercing.

Är du hungrig nu? Nej, åt nyss.
Vad är klockan nu just nu?
20.01
Vilka sidor på Internet är du inne på just nu? Facebook och blogg.se


TELEFON/MOBIL

Vem ringde dig senast? Sofia Högberg.
Vem ringde du senast? Mamma.
Vem sms:a till dig senast? Gustav Baldesten.
Vem  sms:a du till senast?
Gustav Baldesten.



-FAMILJ
Hur  länge sen var det du träffa din morsa?
30 sekunder sen, ska strax ut till henne igen.

Hur länge sen var det du träffa din farsa?  I fredags eftermiddag.


ÖVRIGT
Har du sminkat dig idag? Inte över huvud taget.

MUSIK
Lyssnar du på musik just nu?
Ja.
Vilket är ditt favoritband/artist? Finns extremt många men Timo Räisänen och Kent ligger högt på listan.

Gillar du för musik? Allt i princip. Lyssnar på det mesta och gillar det.


KLÄDER
Har du fler än 4 linnen?
Ja.
Har du fler än 3 jeans? Ja.
Har du fler än 5 tröjor? Ja.



- SMINK OCH HÅR

Använder du mascara? Ja.
Använder du wax? Nej.
Använder du ögonskugga? Bara till fest, höhö.

Använder du kajal? Ibland.
Använder du hårspray? Om det behövs.

Använder du volymspray?
Nej.
Använder du mousse?
Ibland.
Använder du deodorant? Ja.

Använder du skinspray?
Nej.
Använder du parfym? Varje dag.

Använder du läppglans/läppstift?
Sometimes.
Använder du brunkräm?
Nepp.
Använder du rouge?
Inte så vanligt, nej.
Uppsatt hår eller hängande?
Hängande, sätter bara upp det om jag inte orkar något annat.
Ålattar/lockar du håret varje dag?
Platta behövs inte... och orka locka?

KÄRLEK
Är du kär just nu?
Den här frågan har redan varit ju? Sí.

Har du kysst någon idag? Nope.
Har du ett förhållande?
Nä.
Är du romantisk?
Mmm, haha.
Har du snott en kompis pojkvän/flickvän? Nej.

Vill du vara singel eller ha ett förhållande?
Vill ha ett förhållande för tillfället.
Tillsammans med två samtidigt? Nej.

Sov du senast bredvid? Sofia.
Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? 25-30 något tror jag.

Skulle du kunna tatuera din kärleks namn på armen?
Nej, onödigt.



Nuu ska jag ut och klä granen.
Under tiden kan ju folk lyssna på en av Winnerbäcks bästa låtar!
En svår och jobbig grej - Lars Winnerbäck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback