skillnaden mellan att sakna och längta

Jag hör folk prata om hur de saknar sommaren, ser de skriva hur de saknar den och den personen, saknar, saknar och saknar.
Några synonymer till ordet sakna är: vara utan, inte ha, lida brist på och ha ont om.
Enligt mig saknar man något man inte har. En person som har gått bort, en människa som inte finns i ditt liv längre, en sak du tappat bort.
Jag föredrar ordet längta.
För jag längtar efter sommaren, den kommer igen. Jag längtar efter människor som jag inte sett på länge. Jag längtar, längtar och längtar.
Jag tänker inte sakna Grekland till exempel. Jag tänker längta tillbaka dit. Sommaren 2011 var bra - men jag längtar efter sommaren 2012 som kommer bli ännu bättre.
Jag saknar förut. Känslor som fanns då, människor jag hade i mitt liv.
Men allt förändras. Hela tiden. Och jag längtar efter nya människor och nya känslor.
För det hoppas jag att ni vet, saker kan aldrig bli som förut.
Och ni kan få sakna bäst ni vill, jag tänker bara längta.
-weheartit

Kommentarer
Elise säger:

2012-01-31 | 14:37:52
Bloggadress: http://eliseolsson.blogg.se/
Elise säger:

Oj, det blev fel på en kommentar. Tänkte skriva:



Winnerbäck inspirerad eller? ;)

2012-01-31 | 14:38:23
Bloggadress: http://eliseolsson.blogg.se/
Elise säger:

Svar: Finns ett citat av hans texter som lyder "För man saknar sånt som man inte har

Och man saknar allt som man inte har kvar "

haha nördig som jag är... Tänkte om det var därför, och jag vet att du också lyssnar på honom. Kunde inte låta bli att fråga! :)

2012-02-01 | 20:17:24
Bloggadress: http://eliseolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback