is this all there is?

Hej jag vet att ni är avundsjuka på min frisyr. Yäh liksom.
Är inte så rolig just nu.
Ont i armen och trött. Men jag ska faktiskt få åka skidor imorgon så lite glad är jag ändå.
Egentligen skulle jag mest bara vilja skriva Misfits-citat som rubriker, vad sägs om det va?
Då kanske ni inser att ni verkligen borde titta på den serien liksom.
Åh. Misfits. Vad sugen jag blev nu.
Jag ville bara skriva hej och be er skicka en liten tanke till mig när ni är nyvakna/sover imorgon bitti så där runt tjugo i sju när jag ska åka tåg med massor med skidgrejer. Ni kan också få tycka synd om mig en timma senare när jag ska bära allt till skolan.
Jaa, mitt liv är jobbigt.
Nu ska jag vänta tills Panodilerna börjat verka och därefter väntar sängen och sömn.
Puss!

Kommentarer
Matilda säger:

Sv: Hej Frida och tack för din fråga! Tror jag ska besvara den i bloggen ocksåm, den är viktigt!



Hur som helst, de flesta människor jag fotar fotograferar jag som gatufoto. Ser en person att jag fotar dem så brukar de ofta förstöra den bild jag vill ta, så jag är ofta lite "osynlig".. Öhm, svårt att förklara. Om jag ger exempel från inlägget "26 april" så kan jag säga att jag frågade personerna som hoppade på bollarna om det var okej att jag fotade. De tyckte det var superkul och ville gärna ha lite bilder som vi sedan mailade dem. Anledningen var för att jag ville gå nära dem och gärna fota en rad med bilder, och skulle jag inte ha frågat dem så skulle de ha märkt mig eftersom att jag låg i sanden en 30-40 m bort. Hade kanske sett lite märkligt ut, hehe ;)



Övriga personer fångar jag i deras vardag och det går oftast väldigt snabbt. Lyfter upp kameran, "klick" och sedan vrider jag undan kameran från motivet. Är jag inte nöjd med bilden gör jag på samma sätt igen. Jag vill inte fota "tillgjorda" bilder när jag fotar gatufoto. En gång fotade jag ett stort träd och nedanför var ett litet kafé och fyra personer satt runt ett bord. Jag hade inte fokus på människorna, utan trädet i sig. Trots det vinkade dem och gjorde grimaser för att sabba bilderna, haha, allt för att inte låta mig ta en bild - och det accepterar jag :)



Jag hoppas du har fått svar på din fråga! Om du fortfarande undrar nåt - maila så svarar jag! :D Kram på dig!

2012-01-26 | 20:54:36
Bloggadress: http://myphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback