How do you measure a year?

Haha, sitter och kollar igenom gamla bilder, ska vi dra året som snart har gått, lite snabbt?
Snart ett år sedan. På den tiden jag praktiskt taget bodde i mina nerd-glasses.
Hm, ska nog göra det igen! Eller skaffa nya glasögon, och skaffa såna.
Då när jag var sjuk jämt och ständigt och gick omkring i stora, sköna myskläder för att det var så synd om mig!

I påskas. Jag bodde i och älskade mina lösnaglar. Köpte också min iPod touch då.
Det började bli vår och varmt. På den tiden hängde jag jämt med Helena, så vi var ute och lekte på Norrstrand.

Egobildernas period. Tog nog huuur många som helst.
Insåg också hur skönt och befriande det var att ta promenader, så det gjorde jag hela tiden.

En av alla de random turer jag tagit upp till mammas gamla garderob.
Denna gång blev det en mysig kofta.
Var ute i det fina vädret. Fotograferade en hel del och började ta det på mer allvar allt eftersom tiden gick.
Vid den här tidpunkten hade jag börjat spara till min systemkamera.

Solen blev varmare och jag solade konstant.




Var mycket med Sofia och vi hängde såklart en hel del med hästarna.

Skolan närmade sig sitt slut och vi var på klassresa i Svenshult på Hammarö.

Helt plötsligt var det skolavslutning och jag såg, kramade och pratade med Timo live för första gången.

Det var en av de bästa dagarna under hela året.


Jag var brun och jag var glad. Skolan var slut och konfirmationsläsningen skulle precis börja.




Konfirmationsläsningsdags! Fast jag har så mycket bilder därifrån att jag inte kan lägga ut alla.

En dag efter konfan bestämde jag och Sofia oss för att länsa hennes skafferi, frys och kyl.
Det fanns massa gott.

Spenderade mycket tid med Sofia. Hon lyckas alltid fånga mig i mina vackraste stunder...

Solade med mina fina vänner Frida och Sofia en dag efter konfan.

Plötsligt var jag konfirmerad och jag firade midsommar i Ödemarken/Krillehöla/Kristinehamn med så mycket härligt folk att jag smäller av. Vi hade verkligen grymt roligt!

Min farmor, farfar och kusin kom upp till Karlstad och hälsade på.
Det var mysigt.

Jag var på BodaBorg med mina tjejkompisar, vi var jätteduktiga och hade hur roligt som helst.

De här dagarna gick jag mest och taggade inför att åka utomlands med familjen. Vi var på Sardinien i en stad som heter Alghero.
Fast jag tog inte med mig mobilen dit. Så har inga bilder därifrån.

När vi kom hem fick jag i present att gå på Arvikafestivalen med hela familjen.
Det var underbart bäst och andra gången jag fick se och prata med Timo live.

Jag fick också se Kent live för första gången!


Jag var brunare och lyckligare. Hela min tillvaro var ljus och glad.

Älskar, älskar inte?

Mina fina vänner kom på besök och jag hade en rolig sak att berätta. Vi badade och alla klagade på hur brun jag var...

Jo, jag blev kär.
Jag föll pladask, och vem skulle inte gjort det?

Den här bilden tog jag på RixFMfestivalen (som jag för övrigt inte såg något av). Filip höll på att bli förkyld och snäll som jag är lånade jag ut min kofta till honom.

Tiden som kom var underbar.
Jag var så nöjd med mitt liv, mådde så bra, var så lycklig.


Jag satt i köket med mina storasystrar och de lärde mig om livet.

Jag fortsatte spendera tid med min bästa vän.

"Allting har ett slut och vårat kom nu"
Saker tog slut.
Kärleken tog slut.
Min tid som lyckligast och bäst i världen var slut.

Efter det fotade jag inte så mycket och sen kom min systemkamera och tog över.

Efter att ha mått dåligt en ganska lång tid insåg jag att man måste gå vidare. Släppa allt.
Man kan inte klänga sig fast vid det som var, för det är inte längre.

Jag började hänga med Niclas och mitt liv blev genast roligare!

Det blev kallt och jag gosade ner mig i stora, stickade tröjor och sköna halsdukar.

Jag blev sparkad en idrottslektion när vi spelade fotboll. Mina tår var blå och stora.

Jag var på gymnasieforum, cyklade hem i iskallt kolmörker med korgen full av gymnasieinfolappar.

Vi var på restaurang och åt med klassen.

Det är mörkt, kallt och grått ute nu så jag har satt färg på tillvaron med naglarna i fina, grälla nyanser.
Men tiden har gått så fort.

Har också saknat sommaren så mycket att jag dragit på mig sommarens favoritplagg och gått omkring i dem hemma.

Det var Talangjakt i skolan och jag fotade hela arrangemanget.

Sen drog jag och syrran till Örebro.
Vi blev bortskämda och hade det jätteskönt!

Idag har jag tagit hand om mig själv.
Badat fotbad, lyssnat på musik, läst och bara tagit det lugnt.

Jag har också insett att min glugg är helt borta nu.

Mina framtänder sitter verkligen ihop.
Ska till tandläkaren både onsdag och torsdag. Får se vad de säger då. :)

Det här var ett år, taget från min mobil.
Jag mäter året i bilder.
Ska lägga ut några väl valda bilder från kameran också:
Grymt glad, lycklig och trött efter KAOSfestivalen.
Klockan var mitt i natten och jag hade pratat i telefon i en och en halv timma.

Frida, Alma och jag på KAOS.

Precis innan posebilden togs.
Gladaochtaggade.se

Efter Alghero och Arvika var jag brun och bodde i min Timo-tröja.

Mitt och Almas rum i Alghero.


Nu är jag så trött att jag snart somnar i tangentbordet!
Det är mobilbilderna som är viktigast tycker jag. För de symboliserar verkligen hela året. Fick nämligen mobilen i julklapp och nu är det ju bara två månader kvar till jul!
Men ja. Natti.

Kommentarer
Frida säger:

Underbara bilder! <3

2010-11-08 | 17:30:37
Bloggadress: http://goodbyeblurbird.blogg.se/
Hannes säger:

Första bilden är så himla underbar. :D

2010-11-08 | 19:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback