när man önskar att man var någon annan

Det är såna här saker som får mina vänner att kolla snett. Vid såna här tillfällen som jag kan känna mig malplacerad och annorlunda.
Men det är jag ju.
Den här veckan har varit halvbra. Några fler sämre dagar och några färre bra dagar.
Jag vill mest sova och önskar allt oftare att jag var någon annan någon annanstans. Mitt liv är tråkigt har jag insett. Samma sak varje dag. Jag vill ha något mer.
Allra helst skulle jag leva i Westeros. Annars är det väl Harry Potters magiska värld som jag vill vara i. Gå på Hogwarts och slåss mot Voldemort.
Men som sagt. För tillfället är mitt huvud i Westeros. Där får jag vara med om hur drakar föds, hur lorderna kallar sina vasaller för att gå ut i krig, där det är tre män som utropat sig själva till kungar. I Westeros där den längsta sommaren någonsin just tagit slut och där den långa vintern närmar sig. Där livet är spännande. I ett liv utan telefoner, datorer och tv-apparater. I ett liv där man istället använder sig av korpar som kan tala för att kommunicera, där man tränar svärdskonst, är smedslärling, väpnare eller lär sig hur man ska bli en fin adelsdam.
Jag vill, jag vill, jag vill.

Kommentarer
Amina säger:

Du och jag kan rymma iväg tillsammans Frida.

2012-02-05 | 19:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback