when you try your best but you don't succeed. when you feel so tired but you can't sleep.

Ni vet hur det är när man inte kan sova?
Man ligger och vrider sig.
Vänder om.
Räknar får, grodor eller Vildingar.
Man tänker "herregud. jag måste sova nu." och sen kommer man på att man inte ska tänka så. Istället accepterar du läget och somnar till slut.
Tänk er att ni aldrig somnar.
Att ni hela natten vrider er. Vänder på er.
Provar allt.
Räknar får, grodor och Vildingar.
Ger upp. Går runt en stund i lägenheten. Tyst, tyst.
Sitter i fönstret i bara en t-shirt. Försöker frysa dig trött.
Spelar spel och redigerar bilder på iPoden.
Lyssnar på lugn musik.
Läser en stund för att bli trött.
Sen en stund till.
Allt för att kunna somna.
Och ändå fungerar det inte.
Frustrationen man känner.
Speciellt som igår natt. När jag till och med var trött. Riktigt trött. Och ändå inte kunde somna.
Det känns som att man ska dö när som helst.
Och när klockan ringer på morgonen och man stapplar upp, försöker känna efter om man kanske är en sån där supermänniska och kan gå till skolan ändå, och ser sig i spegeln.
En människa som inte ens liknar dig stirrar tillbaka. Någon som bara inte kan vara du.
Mörka ringar och rödsprängda ögon.
Blek hud och ett sjukt ansikte.
Illamåendet bara tilltar och huvudet sprängs.
Jag är en sån där som gråter när jag blir arg.
Gråter av frustration. Över att allt blir fel.
Över att inte gå till skolan.
Allt är bara dumt.

Kommentarer
jag säger:

Många som inte kan sova när det är fullmåne, men jag håller med dig, skitjobbigt :s

2011-11-10 | 22:50:20
ADARAS.se - din bloggtidning på nätet! säger:

Hej! Tänkte bara tipsa om min nya smyckestävling! <3 Hoppas du vill vara med! :D

http://adaras.se/2011/november/vinn-ditt-favoritsmycke-fran-glittersten.html#comment

Kram

2011-11-11 | 00:07:37
Bloggadress: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback