Ett litet äventyr

Igår efter skolan åkte jag och Sofia ut på ett litet äventyr.
Vi började med att gå ner till stan.
Där mötte vi Hanna och jag var tvungen att stanna och prata en stund.
Sen gick vi vidare mot Fabror Melkers, där vi behövde fika.
Färden fortsatte och jag mötte min fina mamma.
Sen hamnade vi på torget. Där vi väntade på en buss.
Och tog kort på folk.
Sofia var fin som vanligt.
Sen tog vi bussen -
- och började gå mot Alster.
Där blev det ett litet stopp på vägen...
Men till sist var vi framme vid vårat mål - Alsters Herrgård.
Vi skulle fota lite till skolan och så, här är min käre gamle släkting Gustaf Fröding.
Jag tycker att jag borde få herrgården, med tanke på att jag faktiskt heter Alster och är släkt med Fröding-familjen. Fast den är inte min tyvärr...
Vi bestämde oss för att gå in och fota inuti herrgården, men de bilderna orkar jag inte lägga upp.
Ni får se min favoritdikt istället.
Den är skriven på väggen i trappan. Det är fint tycker jag.
När vi var färdiga tog vi bussen tillbaka till stan.
Då var vi så kalla och frusna att vi gick in på Wayne's coffee och köpte oss en varsin latte.
Sofia köpte en kaffe latte med smak av caramel.
Men jag, som inte tycker om kaffe, köpte en chai latte, vilket är latte-te. Det var nog det godaste jag någonsin druckit.
Vi satt där i ungefär en halvtimma innan Sofia blev hämtad och jag fick promenera hem för att äta mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback