If I lay here//If I just lay here//Would you lie with me and just forget the world?

Gömt, längst ner i en låda har jag ett brev.
Det här brevet fick jag en tidig och grå morgon av en solbränd, lockig pojke klädd i shorts.
Tio minuter hade jag på mig. Jag kommer ihåg hur jag nästan sprang till hans dörr.
Den morgonen fick jag hejdå- kramar och pussar tillsammans med brevet. Den morgonen träffade min mamma pojken för första gången.
Utanpå brevet stod det att jag att jag skulle vänta tills jag var ensam innan jag läste det, men när vi rullade ut från gatan fick jag ett sms som gav mig tillåtelse att läsa brevet fast jag inte var själv.
Jag minns att jag grät när jag läste det. Så många fina ord, så mycket känslor och så mycket arbete finns på det vita pappret.
Pappersarket är kantat med små, rosa hjärtan som man så väl ser att det är en pojke som gjort dem. Det är text överallt. Liten text skriven med en bläckpenna.
Pappret är fullklottrat med minnen, kärleksförklaringar och löften.
Brevet är gömt längst ner i en låda. Kanske för att jag inte ska läsa det.
Men det är det finaste brev jag någonsin fått och jag trodde inte att ett enda pappersark kunde ha så stor betydelse.


Kommentarer
flickaneemeliie säger:

fin blogg

2011-03-15 | 15:01:20
Bloggadress: http://flickaneemeliie.blogg.se/
Alexandra säger:

fin text och bild :)

2011-03-15 | 16:44:20
Bloggadress: http://alexandrareichert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback