En himla fin present

När jag konfirmerade mig i somras fick jag en himla fin skrivbok i present.
Det är en Frida Kahlo-bok och eftersom att mitt namn står så fint på den tyckte mamma att jag borde ha den.
Jag tänkte just sätta mig och börja skriva ner lite idéer till vad jag önskar mig när jag fyller 16 om fyra månader och fyra dagar och hittade då lite som jag skrev i somras.
Vill ni se?

En blick... Det var allt som behövdes för att jag skulle veta vart jag hör hemma. Din röst får mig att inse vem jag är. När jag är med dig är världen perfekt. Allt är vackert och ljust. Allt är underbart. Och jag vet, att det är hos dig jag hör hemma. Med dig kan jag vara lycklig. För det är så det ska vara, Du och Jag. Jag och Du. Svårare än så är det inte.
Jag är din för alltid.


Och

En känsla jag inte kan förklara.
Ett leende inom mig som växer sig större för varje sekund som går.
Ett behov av att vara nära.
En känsla av att vara älskad.
Ord som inte räcker till.
Ord som egentligen betyder så mycket mer.

Jag älskar Dig.

Vet inte vad jag ska säga om dem.
Kan inte påstå att jag tänkte över texterna någonting.
Då var det ord rakt ifrån mitt hjärta.
God natt alla fina.

Kommentarer
♥ säger:

Jätte fint skrivet, verkligen!

2011-03-20 | 10:28:20
Bloggadress: http://eliseolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback