Påskafton & Påskdagen

Min Påskafton i bilder (Av respekt till min familj ((orkar nämligen inte fråga om jag får lägga ut bilder på dem)) så publicerar jag inte några bilder på dem.)

Påskafton firades i Snårstad och Klara och Hanna hade gjort massor av påskgodis.
På bordet stod en stor bukett vitsippor. Tror ni att jag kunde hålla fingrarna(och kameran) därifrån? 
Nej, självklart inte. Fast jag ska inte tråka ut er med vitsippor här. De ska få ett alldeles eget inlägg.
Klara och jag var finklädda och glada, även fast det inte riktigt syns, haha.
Och Klara retades med Hanna som vanligt.
Sen åt vi en himla massa mat.
Efter maten började vi prova kläder från utklädningslådan.
Hittade lite grejer som är värda att ha i garderoben.
Därefter gick vi ut för att köra lite lekar.
(Fast är ju tvungen att lägga ut den här.) Finns det finare tro?
Mamma och moster. ♥
Sen började lekarna.
Hann tyvärr inte fota den allra första som var att balansera en potatis i en sked och komma först i mål.
Men sen var det rita ett påskägg och skriva "Glad påsk" med en penna i munnen.
Det var också dricka påskmust snabbast, få in flest mashmallows och klädstafett.
Mitt lag vann såklart.
Påskdagen i bilder (samma sak gäller här.)
Först satt vi ute och solade...
På menyn stod; grillad fläskfilé och kyckling.
Det var första gången jag grillade i år och Gud så gott det är!
Sen körde vi lite lådbil.
Och cyklade lite.
Och tittade på Harry Potter på norsk tv.
Sist tittade vi på Mästarnas mästare och åt efterrätt. Fast då fick kameran vila.
Nu ska jag ut i solen till min lillasyster.

Kommentarer
Louise säger:

ja men eller hur :)

2011-04-25 | 16:38:10
Bloggadress: http://sepenteen.blogg.se/
FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo säger:

sv; deet soundsar härligt du!

2011-04-25 | 19:50:09
Bloggadress: http://feliciaaulen.blogg.se/
Josäfin :> säger:

fina bilder :D

2011-04-25 | 20:26:24
Bloggadress: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback