Hello babes!

Ska vi ta allt från början? Blir mycket text kan jag lova.
Förra onsdagen tog jag och min familj tåget till Stockholm - Skavsta.
Därifrån flög vi till Sardinien. Vi landade på kvällen så det enda vi gjorde den dagen var att gå ut och äta. Efter det har vi varit på stranden, ätit god mat, glass, shoppat och gått runt i de underbara staden Alghero hela veckan. Jag är brun, mår perfekt och har haft det bäst! Jag har fotat hela tiden och har massor av fina bilder jag kommer lägga ut. Sista dagen lekte vi turister på riktigt och åkte Häst&Vagn runt i staden med inspelad guide. Jag pappa och min lillebror Albin var också på ett akvarium och kollade fiskar, det var dock väldigt äckligt och hemskt där och alla fiskar var apatiska. Flyget gick halv åtta så vid halv sex tog vi bussen in till flygplatsen. Vi landade runt elva i Skavsta där vi tänkt spendera natten. Det blev dock inte så eftersom att man inte får sova på flygplatsen... Tåget hem skulle gå vid halv sex morgonen därpå och vi funderade allvarligt på att "sova" ute. Men det slutade med att vi tog in på ett hotell bredvid flygplatsen och sov där i ungefär två till tre timmar. Vi gick upp halv fem, åt hotellfrukost och  sedan tog vi bussen till Nyköpings tågstation. Därefter åkte vi till Katrineholm där vi bytte tåg. Då var klockan halv sju. Vi tog tåget mot Karlstad och var hemma halv tio ungefär. Då gick jag in på mitt rum och däckade. Alla andra hade kunnat sova på tåget, men jag är omöjlig och hade inte sovit mer än två timmar på hotellet och kunde inte somna på tåget. Så i alla fall, jag sov. Vaknade av att min familj kom in och sjöng Ja Må Hon Leva. Alla flinade som idioter och Alma hoppade runt som om hon hade myror i byxorna. Jag får en massa paket och får höra "Öppna det här först så kan du ta resten ute i köket sen". Jag öppnar det största paketet, får ut en strumplåda och pappa och Christine skämtar om att de köpt jättedyra underställsstrumpor till mig. Jag öppnar lådan, får fram ett papper och har ingen aning om vad det var. Kan knappt läsa vad det står. Läser lappen minst tre gånger innan jag inser vad det står: Biljett till Arvikafestivalen. Jag sitter med öppen mun och bara stirrar, mina ögon fylls av tårar och jag kan inte tro att det är sant. Alma storgråter bredvid mig och min familj skrattar åt hur förvånad jag blev. De var inte säkra på att det skulle bli en överraskning eftersom att det var så många runtomkring mig som visste om det. I alla fall får jag höra att det är bråttom att äta brunch och göra sig i ordning för en timma senare skulle vi åka. Vi har hyrt två små bilar och har laddat med Fanta, kex och två KENT-skivor. Jag, pappa och Alma åker i en bil och Christine, och mina småsyskon Klara och Albin åker i den andra. Vi är inne på festivalområdet strax efter tre och går direkt och kollar på P3 Sommar session Live med Hästpojken och Kitty Jutbring. Jag och Alma lyssnade dock aldrig klart eftersom att vi ville ha bra platser när Timo spelade, längst fram stod vi och skrek och dansade och sjöng med i alla låtar. Det spöregnade men vi var lika glada för det. Efter Timo åt vi lite och sen blev det att vänta på att Regina Spektor skulle börja. Vi kollade lite på Four Tet och  gick runt. Jag köpte en Timo Räisänen T-shirt med The Anatomy Of Timo Räisänen-trycket på. Fick den signerad och fick även min arm och mitt Arvikaband signerade. Efter det blev det Regina Spektor, det var underbart vackert. Vi kollade inte på hela utan tänkte att vi skulle få bra platser när Robyn uppträdde. Vi hamnade längst bak. VI lyssnade på några låtar och dansade som tokiga. Men Alma, Albin och Klara var så trötta att Christine tog en av bilarna och de åkte hem. Jag och pappa stannade för att kolla på KENT. Vi drog ganska snabbt från Robyn och gick ner mot den stora scenen där KENT skulle spela. Det var den häftigaste spelningen på hela dagen. Mörkret, musiken, ljuset, ljudet. Allt var underbart och jag bara njöt. Klockan var halv ett när vi kom iväg därifrån. Vi såg alltså inte hela KENT, men det räckte.
Det bästa var när jag och Alma gick och snackade med Timo och Hans (han som spelar klaviatur i Timos band) så sa han "Hello babes!" och de var jättesociala.
Nu blir det bilder:
Stranden Maria Pia i Alghero.
På väg till Maria Pia
Våran gata i gamla stan, Alghero.
Arvika:
Martin i Hästpojken
Timo Räisänen
Killen i Four Tet (Dålig bild)
Jag och syster. Extremt vackra, hahah.
Vacker himmel
Söta lillebror
Robyn
Regina Spektor
Innan KENT's spelning började
Jocke Berg i KENT
KENT
Timos autograf på min t-shirt
Jag ser jättetrött ut, jag vet. Jag är det också...
Min Samurai-VooDoll som jag fick i födelsedagspresent av Alma.
Nu ska jag ta det lugnt, det här var ansträngande... Puss. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback