En söndag

Efter att ha suttit med mitt broderi en stund drog jag med mig Klara ut för att fota vårt vackra vinterland.
Jag och Klara(Tomten) klädde oss i gummistövlar och raggsockor.
Hon tog också med sparken ut.
Jag hade min älskade, stora halsduk på mig.
Det bästa jag vet är nog att vira in mig i den.
Vi "hittade" en liten stuga som är en gammal smedja.
Där inne bodde en tomte.
Tomten bjöd in mig, men såg så läskig ut att jag inte vågade följa med in.
Istället vände jag och  Klara hemåt för att hämta en såg, för nu skulle jag såga granar!
Klaras gran.
Jag som skogshuggare!
Det snöade jättemycket. Stora, mjuka, vita flingor som föll långsamt.
Därefter lagade vi mat tillsammans.
Det blev en enkel variant av fläskfilé, banan och currygryta.
Efter att mamma kommit hem blev det att klä granen.
Min fina tomte och min ännu finare speldosa åkte fram.
Så här fin blev vår gran i år.
Mestadels vitt och silver men vi lyckades få med lite röda saker också.
Min tomte får, som alla andra år, bo under granen med alla paket.
Och min speldosa bor på mitt nattduksbord.
Just nu hörs;
30 days - Never Shout Never
My Dear Acquaintance [A Happy New Year] - Regina Spektor
och All I Want For Christmas - My Chemical Romance
i mina högtalare. Och snart ska jag bege mig mot duschen och därefter sova gott i natt.
Hejdå!

Kommentarer
Anonym säger:

mysiga bilder :)

2010-12-22 | 22:24:30
Bloggadress: http://milfodilf.blogg.se/
Elise säger:

Wondering. Vad har du för kamera kära flicka? :)

Jätte söta bilder på dig, med alla snöflingor omkring dig osv!

2010-12-23 | 21:37:11
Bloggadress: http://eliseolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback